söndag 15 maj 2011

Mysig söndag med skolarbete!

Tittar upp från datorn och ser att det är regnigt ute, blir ganska glad av det då jag sittar och skriver på en individuell uppgift som skall var inlämnad i skolan i morgon.
Det är ganska mysigt att sitta inne framför datorn hopkurad i soffan med en filt och en kopp te och titta ut på det lite småruskiga vädret.
Samtidigt får jag ett litet sug att bara springa ut i mina gummistövlar (som i ju för sig är på jobbet) i duggregnet och sälla sig i en vattenpöl. Detta kanske är just därför att jag sitter med en skoluppgift men den är ganska soft ändå nu när man inte har så mycket kvar på den.
Jag orkar inte själv beskriva uppgiften så jag klipper bara in det som stod på vår kurswebb. Här kommer den:

Etikavsnittet avslutas med en individuell uppgift där ni med utgångspunkt i framförallt Svensson (2007) samt de tankar ni förra våren skrev ned i er självreflektionsuppgift funderar över Kjell Johanssons berättelse i romanen Huset vid Flon. Denna reflektion, omfattande 3-5 sidor lämnas in senast den 16 maj i facken….
För godkänt skall arbetet kunna relatera Johanssons berättelse till de teorier och begrepp kring normer och normalisering som beskrivs i kurslitteraturen. För VG skall arbetet därutöver uppvisa tecken på ett etiskt och professionellt förhållningssätt till romanens berättelse.
Som avslutning av detta kursavsnitt fyller ni med fördel på de självreflektioner som ni påbörjade förra våren och som ni nu återvänt till i ert examinationsarbete. Ta gärna hjälp av tankarna och tipsen i Bies lilla bok och låt ert dokument svälla ut till er egen självreflektionsbok. Under senare terminer finns anledning att återkomma till dessa era idag aktuella tankar och funderingar kring er framtida profession.

Som tur var hade jag skrivit några sidors reflektion förra året. Det var rätt roligt att läsa faktiskt även om jag skämdes över mig själv när jag läste dem.
Lägger upp mina reflektioner som jag skrev förra året så har ni något att skratta åt hehe… Tar bara bort all kurslitteratur från förra året som jag hade bifogat i dokumentet då det knappast fyller någon funktion för er…
Jag kopierar in det i ett nytt inlägg för bättre läsning.


Jag har väldigt mycket i skolan nu, (har en B- uppsats som skall vara inne den 26:e maj som vi precis har fått börja på samt denna uppgift till i morgon) men hade tänkt att senare reflektera över det senaste året som jag gått i skolan.

Inga kommentarer: