måndag 6 juni 2011

Rusch!

Även om jag inte brukar blogga så mycket, är detta väldigt lite bloggande för mig….
Har haft fullt upp att få ihop vardagen med att skriva B-uppsats på kort tid.
Samtidigt som jag måste jobba för att få ihop lite pengar till sommaren samt träna och plugga teori då jag har teori och körprov snart!
Samtidigt får man ju inte glömma ens underbara pojkvän, vänner och familj som finns och stöttar mig inför allt, som jag självklart vill visa min otroliga tacksamhet till, men vart tog tiden vägen?
Det blev helt enkelt lite för mycket för mig så jag blev förkyld och var tvungen (orkade inte annat än..)att lugna ner mig lite.
Långhelgen kom med andra ord passande….
I onsdags lämnade vi i alla fall in b-uppsatsen vilket känns otroligt skönt.
Nu återstår bara opponering.
Om det nu inte skulle vara så att vi får kompplitera på den.
Vilket jag hoppas att vi inte behöver.
Jag måste fokusera på teorin nu innan jag ska introduceras in i mitt sommarjobb….
Som ni ser är det fortfarande lite saker kvar jag måste göra, men har förhoppningsvis en b-uppsats avklarad, det återstår att se i morgon!

Vet inte vad ni som läser har för intresse av att läsa uppsatsen men det här var i alla fall vårt syfte och frågeställning:

Syftet med uppsatsen är att belysa två invandrares personliga upplevelser av integration i det svenska samhället. Vi vill undersöka vad dessa personer själva har för syn på integration i det svenska samhället – hur de ser på sin livssituation och huruvida de upplever sig vara integrerade i det svenska samhället. De frågeställningar som kommer att behandlas är följande.
- Vad har intervjupersonerna för uppfattning om begreppet integration?
- Hur ser intervjupersonerna själva på integration i det svenska samhället?

Inga kommentarer: